Call Me Maybe
sweet owner

Navigation : touch hover image



Diaries Owner Linkies Stuff

hello peeps ! welcome to superb blog:D


Bigfoots!



Hits me!



Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: SitiSyuhadah
Re-Edited By: Soffea Ielmaney
Others: Soffea Ielmaney  


Heyy Heyy You KMPP



Assalamualaikum w.b.t dan Salam sejahtera

Heyyy korangggg ヅ  ..Ya Allah,sumpah dah lame gila rasanya saya tak update blog . Hampir 9 bulan dah rasanya and the last entry kalau tak silap saya, saya post dalam bulan 4 hari tuuu ..Ohh maiii ='( bukan sengaja taknak update tapi serius gila babeng saya memang sibuk sepanjang  9 bulan nie ..Usahkan update belog , bukak fb dengan twita pun kekadang jea ..Kesian kat kita kan ?Okey,now dikesempatan yang ada nie saya merajinkan diri saya menulis entry agar belog saya nie tidaklah berhabuk dan bersarang bagai .. YYeahhh firstly saya nak share dengan korang semua bahawasanya saya sedang BERCUTI .. Ye saya teramatlah teruja dengan cuti yang tak "seberapa" ini  even orang lain dapat cuti lagi banyak dari saya . *Opsss ..Inilah realiti yang harus kami pelajar matrik lalui *tear*

Tapi itu semua cite dulu , and now saya dah bergelar "EX" pelajar matrik . Serius saya cakap ,walaupun baru seminggu saya keluar matrik , saya dah mula merindui kawan2 saya , rindu  dekat mentor saya yang HOT ,rindu dekat Lec saya yang seringkali buat extra class , rindu kena push , rindu kena bangun awal ,rindu dekat Kmpp , rindu dekat honeybie saya *Opsss! yang ni bukan budak matrik*hehe, yang penting rindu semua laaa !

Saya still lagi  ingat first time masa saya decide nak p matrik dulu ..Masa tu saya tengah konfius mana satu yang patut saya pergi matrik or UITM sebab masa tu saya dapat tawaran Matrik Penang dengan UITM Cendering (Dip.Sains) . Kalau pergi Uitm Cendering , dekat sangatlah dengan Kelantan *tak adventure* tapi kalau pergi Penang jauh sangat tapi atleast saya ada honeybie saya kat Penang,sebab dia duk uitm Penang .Habis-habisan saya fikir , mana satu patut saya pilih .? sebab masa tuu saya tanamkan dalam hati saya  yang saya nak jadi  Pharmacists,hala tuju yang manakah  terbaik untuk saya . Setelah membuat rundingan secara peribadi bersama keluarga saya ,akhirnya saya nekad untuk meneruskan pengajian saya ke Matrikulasi .. Yeah , masa first time buat keputusan tu dulu saya memang rasa macam saya telah masuk kedalam mulut buaya sebab ramai yang cakap masuk matrik susah nak skor .Last day sebelum bertolak ke Penang tu , terdetik dalam hati saya betulke keputusan yang saya buat ni ? and  saya dengan hati yang tak seberapa tenteram tanya la soalan tu dekat mami saya and u know what , my mom  cakap cenggini
         
   "Niniey dah buat keputusan ,yakin dengan keputusan Niniey .Sekali Niniey buat keputusan , Niniey   kena  teruskan . Melangkah la kedepan , doa mami sentiasa mengiringi Niniey"

Dengan perasaan sebak , hati ini kembali yakin . Yess ,benarlah orang kata . Doa ibu itu penting  *thanks mom* .So dengan matlamat yang baru ,saya menjalani liku-liku hidup saya di KMPP . Menjalani hidup sebagai pelajar kembali setelah 5 bulan menjadi penganggur terhormat di rumah *mukacomel* Hewhew  .
Masa first time sampai Kmpp tu , saya bersama-sama 3 orang lagi kawan saya membuat janji temu di pentadbiran untuk membuat pendaftaran bersama-sama agar kita orang dapat sebilik *ayatskema* HAHA ,see besar kan harapan kitaorang  . Tapi sayangnya ,rezeki tak menyebelahi kitaorang sebab masa pendaftaran tu , kitaorang adalah orang yang last sekali buat pendaftaran  Ohmaiiii *sobsobs* . Saya diberi kunci dan kunci itu tersangatlah comel dan saya ditempatkan di Desa Flora,Blok  Seri Kenangan A5.3.7(aras 3 bilik num 7) dan betapa gembiranya saya bila dapat tahu yang bilik saya sebelah jea dengan salah seorang kawan saya tadi *Alhamdulillah*

Masa First time masuk bilik tu memanglah tersangat berdebar untuk melihat siapakah roomates saya  and time tu semua roomates saya dah siap mengemas dan saya orang LAST yang masuk . Okey sabar ajolah ,hehe . Alhamdulillah roomates saya semuanya girls haha *kiding* .Tersangatlah beruntung saya apabila salah seorang roomates saya tu senegeri dengan saya dan lagi dua tu budak KL and Penang .So far,antara kitaorang takdelah masalah and masing2 saling memahami maybe sebab umur kitaorang sebaya so bak kata orang *satu kepala* yeyeh ! Rinduuu korang damn much dear ,huhu ..

P/S~Rinduu nak share story and prob dengan ila , rinduu nak study same2 and tanye Ivy macam2 , Rinduu nak pergi toilet same2 dengan wani tengah malam .. Yess totally serius rinduuu dengan korang .. Nak lepaak macam dulu balik !

And then ,masa minggu first orientasi tu  saya diberikan Modul II iaitu modul fizikal dan ditempatkan di praktikum F1P4 . Seramai  25 orang pelajar ditempatkan di praktikum ini dan majoritinya adalah budak2 Penang , kitaorang wakil dari Kelantan cuma 5 orang . Tersangatlah sedih kerana praktikum lain majoritinya adalah budak kelantan *ini tidak adil,tidak adil bagiku* haha . Okey ,terus terang cakap ,memang best gila duk praktikum nie sebab kitaorang dah macam satu family . Even bilangan kitaorang pelajar perempuan same dengan pelajar lelaki tapi kitaorang boleh go on  mungkin disebabkan ada ikatan bond dan chemistry antara kitaorang kot ..*ceewahh* haha



Okeylah korang , sampai disini jelah karangan tak berformat saya ini .Maaf dipinta kalau ada tersalah atau terkasar bahasa ..Okey tata semua

p/s ~ atceli,entry nie sepatutnya di publish semalam , tapi disebabkan orang tuu nak jadi orang first yang baca , so saya dengan senang hatinya publish entry nie hari nie ..hewhew =) korang ,hesok saya kena buat ujian darah untuk semi-medical training wif honeybie saya . Doakan saya jauh dari sebarang penyakit yea korang . Thanks you ollsss .. xoxo =)